A közönség értékelése szerint az Induljon a banzáj! aktuálisabb mint valaha.
"Együtt szívunk, együtt nevetünk!" Ezt a szlogent ítélte a legjobbnak a zsűri a mától megnyílt Nemzeti Dohányboltok egységes reklámozására kiírt pályázaton. A szöveg Kerényi Imre munkája, aki a Nemzeti Tüdőgondozó Intézet különdíját vehette át.
A végső győzelmet mégsem ő, hanem a közönségszavazatok alapján a legjobbnak ítélt Kovács Ákos szerezte meg, aki korábbi slágerével indult: Az "Induljon a banzáj!" aktuálisabb, mint valaha, indokolta döntését a testület.
Idézzük fel a mesteri szöveget:
"Egy tenyérnyi hely sincsen szabadon
Huszadik századi jelek a falakon
A fiúk, a lányok most összejöttek
Hanyagok és jólöltözöttek
Hát induljon a banzáj
Essen szét a ház
Legyen úrrá rajtunk az aktuális láz"
Az első mondat tényszerű helyzetértékelés: "Tenyérnyi hely sincsen szabadon", azaz lezárult a trafikkoncessziókra kiírt pályázat, kihirdették a győzteseket.
"Huszadik századi jelek a falakon", folytatja Ákos, aki itt egyértelműen a dohányboltok egységes cégtábláinak kissé régimódi dizájnjára utal - a lojális művész jobbító szándékú dorgálása.
"A fiúk, a lányok most összejöttek" - a lázadó művész kiáltása ez, a felháborodás hangja anélkül, hogy nevesítené Lázár Jánost és Németh Lászlónét.
"Hanyagok és jólöltözöttek": akkora telitalálat, hogy magyarázni sem kell, emlékezzünk csak erre a képre!
Ákos tehát a dal közepén meglehetősen kritikus pozícióból szemléli az alkotás tárgyát, a mű végkicsengése mégis bizakodó.
Az "Essen szét a ház" a dohánypiac átrendezése nyomán megugró GDP-re utal. (Teljesen hibás az a dekadens értelmezés, miszerint a művész a társadalmi felháborodás robbanásszerű megugrását, hovatovább a parlament ostromát vizionálta volna!)
Az utolsó sor pedig profetikus: a sikeres trafikkoncessziót követő patika-, sebészet-, és klozetkoncesszió korszakát vázolja fel mint közösségteremtő erőt a vállalkozási lázban égő, csillogó szemű lakosság körében.