Nemzeti hunorportál

Tengerpart épül Felcsúton

part11.jpg

A beruházás a TAO program keretében valósul meg kizárólag magáncégek adományaiból.

A trafikalapú társadalmak

traf11.jpg

A trafikalapú társadalmak szubsztanciája, hogy mindenki szív. 

Sztárok esznek az éhezőkért

Hepi börzdéj, Viktor!

Így köszöntötték a magyar emberek az 50 éves Orbán Viktort. Volt, aki dalra is fakadt.

Egy nap alatt angolul


avatár11.jpg

Tanuljon nyelveket gyorsan, olcsón. Három nyelv akár egy nap alatt. (X)

Párttá alakul a Vakkomondor

vak11.jpg

Az elmúlt hónapok politikai játszmái arról győztek meg minket, hogy önálló pólusképző erőként mérettessük meg magunkat. 

A baloldali egységkormány

trió.jpg      A Degesz étkezde különtermében állították össze.

A Közgép nyerte az X-Faktort

x-faktor_1234.jpg

Simicska Lajos és Németh Lászlóné felejthetetlen alakítást nyújtott 

Mesterházy: A bukás

Az igazi rezsicsökkentés

alien11.jpg     Házi atomreaktort minden magyar családba! 

"Jó helyre születtem"


lőrinc_1.jpgExkluzív interjú Mészáros Lőrinccel, a leggazdagabb gázszerelővel.

Zambó Krisztián és a Fidesz

    Egy nem választási csalás összefoglalója 

King írja az Alaptörvényt

farkas1234.jpg"Bízzuk profira!" Stephen King írja az Alaptörvény újabb módosítását. 

Sírásó tanfolyam indul

sírásás9999333 (1).jpg

A kormány által támogatott képzéseken az állampolgárok gyorsan elsajátíthatják a szociális temetés alapjait. 

Magyar keresztapák

krapek11.jpg

Matolcsy, Pintér és Simicska tiszteletére lett George Alexander Louis a brit herceg  

A Békemenet az árvíz ellen

beke11.jpg„Tudjuk, hogy a rezsicsökkentésre és a bankok megadóztatására adott brüsszeli válaszlépés áll a Duna áradása mögött."

A Vakkomondor igazi arca

Nem bízzuk amatőrökre, inkább leleplezzük mi magunk a Vakkomondor mögött álló offsore céghálót. 

Mint tudjuk, a Vakkomondort a Szerkesztőbizottság szerkeszti. A Szerkesztőbizottság felügyelőbizottságának igazgatótanácsát a Cipruson bejegyzett Come On Door Ltd. többségi tulajdonában álló Igor Szergejevics Kalasnyikovról elnevezett, fegyverszétszereléssel foglalkozó cég által alapított „Kevés szóval oroszul: Da” Kft. kisebbségi tulajdonosa vezeti.

A cég többségi részvénypakettjét a Gutenberg Könyvvizsgáló GmbH-t jegyző  iroda szerezte meg, miután a kartellgyanús ügylet elől elhárultak a jogi akadályok.

Az akvizíció után az új tulajdonos közölte a szerkesztőséggel, hogy semmilyen szinten nem kíván beleszólni a Vakkomondor tartalmi kérdéseibe. Ezt követően hozzálátott az első cikk lediktálásához.

Itt lehet anyázni

Klassz volt a nyár

semjén-hoffmann22.jpgNem csak az Orbán-lányok, de kormánytagok is felszabadultan buliztak a bícsen.

Elsőre talán kirívóan magasnak tűnik az összeg, részletesen megvizsgálva azonban világossá válik, miért éppen ennyi.

Kritizálni, fanyalogni könnyű. Éppen ezért induljunk ki a kritikusok, fanyalgók tételéből: eszerint a Magyarországon kilométerenként 2,8 milliárd forintért épülő autópálya kirívón drága. 

aszfalt1.jpg 

Fogadjuk el, hogy tényleg drága. Azonban, ha egy kilométer autópálya drága, akkor azt is el kell fogadnunk, száz méter is drága. De ne álljunk meg itt, mert ebből viszont egyenesen következik, hogy tíz méter is drága, de még tíz centi, sőt tíz milliméter is az.

A kérdés már csak az: tényleg drága? 

A könnyebb számolás kedvéért vegyünk 1 milliméter autópályát. Ennek költsége több tételből áll. Egy kétszer három sávos, plusz mindkét menetirányban leállósávval rendelkező, fényvisszaverős korláttal, terelő- és záróvonallal, elválasztó sövénnyel is ellátott autópálya ára anyag és munkadíjjal együtt 2800 forint. 

Ha megnézzük, mi mindent kapunk ezért az összegért, igazán nem mondhatjuk, hogy túlzó az ár.

2800 forintért ma már a turkálóban sem találunk egy normális nadrágot, de ennyi pénzből egy kínai büfében is éppen csak kijön a négytagú család ebédje.

2800 forint nem sok. Persze, mondják a kritikusok, egy milliméter autópályáért sok, de arra nem gondolnak, hogy a vizsgált szakasz szélessége akár 30 méter is lehet, nem beszélve a vertikális méretekről. Mindezt bekalkulálva megint csak arra jutunk, hogy a 2800 forintos milliméterár nem magas.

Valójában attól lesz drága az autópálya, hogy 1 milliméter hosszúságú utat nem építenek sehol. Mert ha egyszer hozzáfognak, rendszerint meg sem állnak egy ennél jóval hosszabb szakasz megépítéséig.  

Ha viszont hosszabb a pálya, nyilván drágább is, ebben valószínűleg a legelfogultabb fanyalgó sem találhat kifogást.

Márpedig ha egy milliméter autópálya 2800 forint, abból egyenesen következik, hogy egy méter ára 2,8 millió, egy kilométer ára pedig pontosan 2,8 milliárd forint.

(A cikk a Strabag és a Közgép támogatásával készült.)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://avakkomondor.blog.hu/api/trackback/id/tr565670507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2013.12.02. 05:09:08

Valóban soknak tűnik az összeg! Objektív vélemény kialakításához, ismerni kellene a műszaki tartalmat. Várom, hogy egy szakértő lebontsa tételenként, mi, mibe kerül.

a blikkről örökre kitiltott topi mackó barátja 2013.12.02. 06:58:05

Gyurcsányék az M6-os épitésénél, legalább a meglévő dombokba fúrtak alagutat.

Most unortodox módon előbb összetúrnak egy dombot, majd abba fúrnak alagutat.

Na ezért olyan drága, meg hogy fidesz-közeli csinálja.

Remélem eléggé lebontottam nem szakértőként(!) a tételeket, hogy miért annyiba kerül, amennyibe kerül.

topi MaCKó

kublerek · www.vasalobolt.hu 2013.12.02. 07:13:29

@camilló: Ráadásul a Horvát atópálya amit épitettek az hegyeken át vezet és az került magyar Ft-ben számolva 1,2 milliárdba. Tehát ezt nevezik pofátlanul drága közpénzen elherdált adófizetők pénzéből épült autópálya!!!!

Megfontolt 2013.12.02. 08:02:38

A feltüntetett árak abból az időből vannak, amikor még a rossz emlékű országromboló ,természetszerűleg a pöce gödörbe landoló magukat balliberálisnak titulálók irányítása alatt épültek az az utak.
Arra hivatkozva hogy "azejrópaiunióból" érkezik a pénz ,síbolta aki csak hozzáfért ,és a mai napig büntetlenül dúskálnak ezekből!
A kőrishegyi viaduktos autó pálya pl. a világon a legdrágább , és hát.....

toportyánzsóti 2013.12.02. 08:13:51

Kínában legalább akasztanak ezekből a hűtlen vagyon kezelőkből ha lebuknak.Egyedül ez az igazi visszatartó erő köztörvényes bűnözők számára!

camilló 2013.12.02. 18:45:56

@a blikkről örökre kitiltott topi mackó barátja: Sajnos nem bontottad le kielégítően. Én szeretném látni a műszaki tartalmat. Ne gondold, hogy védeni próbálom őket. Némi rálátásom van az építőiparra. Az első Orbán kormány idején, én is ott voltam az építők között. Azt tudom, hogy ott mi mennyibe került. Megnyugtatásként, ott is a többszörösét fizettük mi adófizetők. Szóval a vádakhoz tények kellenek, mert azok ellen nem tudnak semmit tenni. Magyarázni lehet a bizonyítványt, de a tény, tény marad!

KisDre 2013.12.02. 22:13:48

Kedves cikk/híríró (nem tudom minek nevezzem ezt, röffentésnek?)

Kérem vissza azt a pár percet az életemből amit a "hír" elolvasásával töltöttem! Tökéletesen fölösleges volt, matekozni én is tudok köszönöm!!!
süti beállítások módosítása